sábado, 16 de diciembre de 2023

Canciones para una vida - Vansind - Den Forste Fejde


 

DEN  FORSTE  FEJDE

Vamos con un poco de folk metal danés de temática nórdica, vikinga, sonido ancestral para una banda de reciente formación (2019), que sigue la tradición de las bandas escandinavas del estilo, con varios miembros, siete, incluyendo voces masculinas y femeninas. De momento, a fecha de esta reseña, su discografía se limita a un EP en 2021 y este "Morket" del presente 2023 que supone su primer LP, del que hoy quiero dejar en el blog el tema "Den Forste Fejde" del que dejo un enlace a youtube.

 

https://www.youtube.com/watch?v=00quIF1J0UA 

 

Bifrost
 Led mig at gå og for ære i 
Valhal at opnå 
Led mig at finde og få 
Asgaards håb 
Led mig at gå og for ære i
 Valhal at opnå 
Led mig at finde og få 
Asgaards svale håb 
 En mægtig kvinde af vaner slægt hun var 
Forklædt hun kom som simpelt menneske
 Besøgte Asgaard uden tvang dog mål 
Tilbød hun sin viden i en hellig skål 
Hun kunne ændre på skæbnens gang
 Bringe de døde til atter levende 
Livstråde spindes da fra kort til lang 
En magt som Aser ikke kunne vinde 
 Glæden om visdom var kærkommen magt
​ Mistroen ramte og så' var det sagt 
 Hævn, togt, blod, tørst, fejde 
Spyd, kast, død, trods, fejde 
 Men tvivl om Gullveigs sande ærinde
 Ledte til at teste hendes kraft Derpå 
Aserne fangede og bandt hende
 En mistro de ellers aldrig havde haft
 Men intet kunne slå Vaner 
 Gullveig ihjel Og Aserne måtte lade hende
Hendes kraft kunne kun besejre sig selv
 Hun atter til Vanaheim drog 
Bundet og spiddet til blodet det flyder 
Tre gange dræbt er hvad sagnet forlyder 
 Hævn, togt, blod, tørst, fejde 
Spyd, kast, død, trods, fejde 
Den allerførste fejde I sandhed vil vise vejen 
Da kampen uden ende 
Blandt frænder var at finde Bifrost
 Led mig at gå og for evigtiden at opnå
 Led mig at finde og få Asgaards håb
 Led mig at gå og for evigtiden at opnå
 Led mig at finde og få Asgaards svale håb
 Hævn, togt, blod, tørst, fejde Spyd, kast, død, trods, fejde 
 
By Nash 

No hay comentarios:

Publicar un comentario